Svjetlan Junaković u svome kiparskom oblikovanju ne mari za ljepotu forme u tradicionalnom značenju i ne opterećuje se perfekcijom izvedbe. Konjska glava može biti modelirana prema šahovskoj figuri, tijelo može biti neproporcionalno dugo i noge neproporcionalno visoke, ali njegova forma djeluje ekspresivno, duhovito, autentično i životno. Pri realizaciji skulpture Bijeli konj važan mu je bio postupak slaganja, vezivanja spojeva, dodavanja boje, kombiniranja raznih materijala: drva, konopa, akrilne mase, boje.
Linearnost je temeljna ideja suvremene minimalističke konstrukcije Čuvari šume Božice Dee Matasić. Konstrukcija je složena je od grubo obrađenih drvenih oblica obojenih u bijelo, zadebljanih pri spojevima. Najvidljiviji su baš ti spojevi koji djeluju poput zglobova i mogu se micati. Ova sažeta forma ravnih linija, strogih mjera i proporcija, svojim rasporedom organizira prostor. Smještena u prirodi, poziva na kretanje, penjanje, provlačenje, na dinamiku, na mijenjanje vizura, na život s prirodom i s čovjekom.
Branka Arh